Sabtu, Februari 20, 2010

SAYANG CENDANA...

Skrip untuk teater lagenda? berkerut jugak dahi aku bila Ziela Jalil minta skrip untuk slot tersebut. Aku mana pernah buat skrip untuk cerita purba... tapi bila pergi pitching dengan TV3, lain jadinya... Cerita memang asas daripada cerita Patung Cendana, tapi disampaikan dalam bentuk komedi romantis.
Iya... kesetiaan sebuah cinta... manusia memang mencari cinta sejati... tapi tak semua berjaya. Kata teman dalam FB, cinta itu buta dan bisu. Pada aku memang betul... pengalaman aku, jika kita betul-betulkan cinta seseorang, terlalu sukar untuk kita melafazkan cinta padanya... kata orang, lidah terkelu... bila kita betul-betul cintakan seseorang... apa yang orang cakap selalunya kita tak nampak, kita nampak apa yang kita rasa betul saja pada orang yang kita cintai... itulah CINTA.

Sayang Cendana... Cendana yang mencari cinta akhirnya kecewa apabila lelaki yang dicintai kalah dengan dugaan nafsu... kesetiaan yang diberikan, kecurangan yang berlaku... cerita cinta biasa, tapi aku cuma jadikan satu kisah cinta romantis yang seronok tetapi akhirnya aku harap penonton akan tersentak kerana masih ada yang sanggup mempermainkan cinta sedangkan cinta itu satu anugerah Tuhan... Adam sehinggalah kepada Rasulullah s.a.w diutuskan, hanya semata-mata untuk mendidik manusia menghargai cinta dan kecintaan...!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan