Sabtu, Februari 20, 2010

PERTEMUAN PENULIS SKRIP...

Dari FINAS berpindah ke BERNAMA... tak per... itulah cabaran pertama... yang tak berani menghadapi cabaran saja yang jadikan ia sebagai alasan untuk membatalkan rancangannya untuk turut serta.

Sebetulnya... ikhlas... aku bosan untuk menghadiri pertemuan penulis... pada aku hanya sembang-sembang... borak-borak... kemudian gelak-gelak... dan balik. Begitulah... waktu jadi wartawan pun sama jugak. Sebab itu aku lebih suka bergerak sendirian.

Tapi entah mengapa... bila terbaca SMS yang dikirim oleh Shahanim (penulis skrip SURAYA - samarinda TV3), aku mula melayari blog Maizura... aku terpanggil untuk menyertainya... dan insya-Allah, kalau tidak mati dan ada aral melintang, aku akan sampai.

Entah mengapa... terbaca keluhan kawan-kawan, aku bagaikan melihat satu permasalahan yang amat besar dalam dunia penulisan.  Dah lama aku rasa penulis skrip dianggap sebagai sampah. Sebab itu tanpa sedar, aku tak mampu kawal perasaan, apabila seorang penerbit Cina yang merasakan dirinya hebat, cakap berdegar-degar ketika menunggu pitching di RTM, aku maki penerbit tu kaw-kaw! Bukan aku berlagak.. tidak.. nauzubillah... tapi pada aku, apa salahnya kau hormat penulis skrip? Penerbit kena ingat, dengan proposal penulis skrip yang setebal 10 muka, dia orang boleh dapat projek bernilai ratus ribu!!

Mengapa... nasib penulis skrip selalu macam tu?

Kepada kawan-kawan, kita teruskan perjuangan. Ingat, kita yang mengubah nasib kita!! Bukan sapa-sapa.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan